Sunday, November 8, 2009

Punca Penyakit


KENAPA RAMAI ORANG SAKIT DAN APAKAH PUNCANYA ?

Punca utama kebanyakan penyakit ialah apabila seseorang memiliki tahap asid yang berlebihan di dalam badan. Keadaan asid berlebihan di dalam badan ini dipanggil ASIDIK.


BAGAIMANA HAL INI TERJADI ?


Badan seseorang akan bersifat ASIDIK berpunca dari 3 Faktor

1. Makanan dan minuman

2.Tidak bersenam

3.Persekitaran / Udara


Mereka yang mempunyai tahap keasidan yang tinggi di dalam badan akan cenderung untuk menghidapi penyakit-penyakit seperti berikut

1.Sakit Sendi . 9. Sakit kepala

2.Sembelit 10.Asma

3.Sukar tidur 11. Darah tinggi

4.Jantung 12.Obesiti (kegemukan)

5.Cepat letih 13.Kanser

6.Kulit kering 14. Jerawat

7.Rambut gugur 15.Dan lain-lain

8. Lemah tenaga batin



Antara Penyakit akibat Asid berlebihan di tubuh badan




Obesiti

Berpunca daripada makanan berkarbohidrat dan berlemak menjadi fatty asid dan elonggok di bawah kulit, perut dan pinggang bagi lelaki. Manakala perempuan di punggung, peha & buah dada. Organ dalaman tidak dapat bekalan nutrien yang mencukupi dan akhirnya boleh merosakkannya. Mengatasinya dengan mengambil air beralkali (sekitar PH 8.5~10) di antara 8~10 gelas sehari untuk mengaktifkan buah pinggang. Hati akan memetabolismakan lemak

Kanser

Badan berasid menyebabkan sel rosak dan akhirnya menjadi kanser. Masalah kanser dirawat dengan kimoterapi di mana radiasi akan menambahkan asid dan menjadikannya lebih serius. Meminum air tinggi alkali akan dapat mencegah kanser dengan meneutralkan asid tersebut .

Tekanan Darah Tinggi

Penyakit tersebut disebabkan oleh keadaan asidosis dalam tubuh kita yang datangnya dari faktor pemakanan berasid seperti makanan berminyak, berkarbonat dll. Meminum air tinggi alkali boleh menurunkan tekanan darah.

Arthritis

Disebabkan longgokan asid di sendi. Meakan Aspirin menjadikan lebih asid. Sapuan luar hanyan kelegaan sementara. Air tinggi alkali dapat Membantu mengurangkan longgokan asid di sendi.

Buah Pinggang

Bahan toksik membebankan buah pinggang menyebabkan Nephritis, Keracunan Uremia dan Penyakit pundi kencing. Toksik menyebabkan darah berasid.Garam asid menjadikan batu di buah pinggang. Air alkali dapat membantu masalah ini.